Registratieprogramma

Ook jij kunt je steentje bijdragen tot het nieuwe Registratieprogramma van SamanaIn maart op de infomomenten werd er al een eerste keer over gesproken: het nieuwe registratieprogramma voor de plaatselijke werking.

In september en oktober 2018 willen we je de kans geven om kennis te maken met het nieuwe registratieprogramma voor Samana. In dit programma zitten tal van mogelijkheden die ook voor jouw afdeling van nut kunnen zijn. Je zal zelf veel sterker regie kunnen voeren over je gegevens van personen en activiteiten.

Op die manier geloven we erin dat het mes langs twee kanten snijdt. Enerzijds kan elke afdeling zelf zijn administratiegegevens beheren, en anderzijds zijn we als vereniging in orde wat betreft de nieuwe richtlijnen vanuit de overheid.

Hoe het juist werkt, en wat je er allemaal mee kan doen of bereiken, kun je komen leren op één van onze workshops. We organiseren deze op verschillende plaatsen, zodat je als afdeling wel zeker de kans krijgt om deze vorming te volgen, wanneer het jou schikt.

We vragen wel om hiervoor in te schrijven!

Mocht je intussen al zin hebben om eens een kijkje te nemen in dit nieuw registratieprogramma? Dat kan via https://portal.blijvenreizen.be
Rechts bovenaan kan je dan inloggen en maak je voor jezelf een account aan. (Dit heb je ook nodig als je komt naar de infosessies.)

Niet iedereen kan en mag wijzigingen aanbrengen in het programma. Daarvoor moet je ‘beheerder’ zijn. Vraag is om enkele namen door te geven van vrijwilligers die in het programma mogen werken. Minimum twee, maar best ook niet te veel. Dit kan je doen via onderstaande knop.

Alvast tot op één van de workshops.

Inschrijven en beheerders doorgeven

 

Het nieuwe Registratieprogramma - Praktische info

Waarom

  • Richtlijnen vanuit de overheid naar bewijsvoering van de werking van actieve afdelingen.
  • Een hulpmiddel voor plaatselijke afdelingen om op een eenvoudige wijze een programma te gebruiken dat de administratie van persoonsgegevens en de organisatie van activiteiten kan helpen ondersteunen.

Wat

  • Het gaat over inbrengen en up-to-date houden van persoonsgegevens van de medewerkers, losse medewerkers en leden, met de mogelijkheid om lijsten te verkrijgen.
  • Inbrengen en aanpassen van activiteiten en gegevens die je in de organisatie van een activiteit kunnen ondersteunen.

Wie

  • Je kunt met een tweetal personen deelnemen. Best die mensen die met de administratie van de kern of club bezig zijn en/of iemand uit het bestuur.

Hoe

  • Deze vorming is een workshop, waarbij het de bedoeling om zelf aan de slag te gaan. Onder begeleiding van een educatieve maak je stapsgewijs kennis met de mogelijkheden van het programma.
  • Breng je eigen laptop mee, zodat je zelf de stappen kan zetten.

Waar en wanneer

  • Brasschaat: dinsdag 25 september 2018 om 19.30 u, in het CM-kantoor, Bredabaan 375 in Brasschaat
  • Brecht: donderdag 27 september 2018 om 19.30 u, in het GC Jan vander Noot, Mudaeusstraat 9 in Brecht
  • Antwerpen: maandag 1 oktober 2018 om 13u30,in zaal Wapper, Bedrijvencentrum Auxilia, Sint-Jacobsmarkt 49-51 in Antwerpen
  • Deurne: maandag 1 oktober 2018 om 19.30 u, in het CM-kantoor, Gallifortlei 74 in Deurne
  • Boom: donderdag 4 oktober 2018 om 19.30 u, in zaal Tijl, Wilgenstraat 7 in Boom
  • Wijnegem / Schilde: dinsdag 9 oktober 2018 om 19.30 u, (plaats nog niet bepaald)
  • Kalmthout: donderdag 11 oktober 2018 om 19.30 u, in het CM-kantoor, Kapellensteenweg 75 in Kalmthout
  • Merksem: dinsdag 16 oktober 2018 om 19.30 u, in het CM-kantoor, St. Franciscusplein 20 in Merksem
  • Kontich: woensdag 17 oktober 2018 om 19.30 u, in het CM-kantoor, St. Jansplein 11 in Kontich

Inschrijven


Inschrijven en beheerders doorgeven