Nieuw vanaf 2019: Samana vereenvoudigt facturen

Betalen aan Samana wordt eenvoudigerTot dusver ontving je bij elke bestelling een rekening voor de betaling van materialen of printwerk. Dat resulteerde regelmatig in kleine facturen van enkele euro's of minder. Weinig efficiënt, zowel qua administratie op het Samana-secretariaat als voor de financieel verantwoordelijken in de afdelingen die soms meerdere kleine betalingen te doen hadden.

Vanaf 2019 zullen we je bestelkosten gaan verzamelen en de aanrekening van bestelde items samenbrengen. Dat doen we als volgt:

  • Printwerk wordt afgerekend in januari voor alle printopdrachten van het voorbije jaar.
    In januari 2020 zullen we dus de eerste printfacturen verzenden voor alle kopieer- of printwerkjes van jouw kern of club in 2019.
  • Alle overige materialen(*) worden halfjaarlijks gefactureerd. In juli voor aankopen van januari tot juni. In januari voor bestellingen tussen juli en december van het voorafgaande jaar. Uitzondering: Wanneer de factuur in juli minder bedraagt dan 10 euro, wordt in januari een factuur gestuurd over het hele jaar.
    (*) = Promotiemateriaal (agenda's, kalenders, placemats, bestekzakjes, balpennen, ballonnen, stickers,...) en themamateriaal (paaskaarten, kerstkaarten, materiaal van de Dag van mensen met een chronische ziekte,...)

De facturen zullen rechtstreeks verzonden worden naar de financieel verantwoordelijke van jouw kern of club.